0
    0
    Vaša korpa
    Vaša korpa je praznaVratite se u shop
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Unavailable Coupons
      novo2022 Get 100 RSD off
      promo2022 Get 10% off

        poštovanje dogme bez unutrašnjeg kompasa za dobro i zlo

        katedrale blog 2

        Katedrale, Klaudija Pinjeiro

        Sa španskog prevela: Ivana Rajić

        Izdavač: Blum izdavaštvo

        Žanr: psihološki triler

         

         

        „Istina za koju smo uskraćeni boli nas do poslednjeg dana.“

        “ Obično analiziramo događaje, bilo koje događaje, a najviše one koje ostavljaju nepopravljivu štetu. A kad to radimo, nismo iskreni. Jednom, kada se otkrije kraj neke priče, bude previše lako govoriti o tome šta je trebalo da se uradi.“

        Ovo je knjiga koja mora probuditi mnoga pitanja i uzburkati emocije kod čitalaca. Okosnica priče je pronađena mrtva devojka Ana, spaljena i raskomadana. I istraga koja nam razotkriva psihologiju ljudskih ličnosti, uticaj društvenih normi u kojoj stasavamo, izgrađivanje međuljudskih odnosa u svemu tome.

        Koliko stvari krijemo plašeći se šta će ljudi misliti, iako one mogu da učine veću štetu nama samima i bližnjima. Koliko ODLUKA donesemo ZBOG SRAMOTE (da ne budemo osramoćeni, da ne obrukamo porodicu, komšije, crkvu, firmu) ?

        Koliko odgovornosti smo spremni da prihvatimo za nešto što se desilo ili nije desilo? Kad su ljudska bića zrela za odgovornost?

        Da li vera i ljubav jesu sjedinjenje, celina ili mogu da donesu i razjedinjenje i razbijanje, rasparčavanje?

        Roman teče veoma kompleksno, kao zaokružena celina spiralno razmotavajući klupko. Naratori su usko povezani sa Aninim životom i svako predstavlja svoj ugao gledanja. Kroz ove priče možemo tačno da osetimo puls života likova kao i međusobno prožimajućih uticaja društva na pojedinca i porodice.

        Paleta likova je raznobojna kao prelamanja svetlosti kroz vitraže. Najiskreniji lik je Marsela, najbolja Anina drugarica, devojka koja je nakon šoka i nesreće izgubila pamćenje. Uvek bi nosila svesku i zapisivala šta treba da zapamti. Zapisivanje je održavalo njeno postojanje.

        Mada je istraga policije vođena traljavo, kao i kod ‘Elena zna’ , u sukobu sujeta mladih i starijih inspektora, može se već u prvoj trećini romana naslutiti rasplet.

        Ono što jeste maestralno, i pored toga što već sve znate, poslednjih nekoliko poglavlja gurnu vas u vertigo!

        Iako je moj utisak da se spisateljica posebno obračunava sa naličjem katolicizma, sva ova pitanja mogu se primeniti na svako dogmatsko sleđenje forme sistema bez ličnog unutrašnjeg kompasa za dobro i zlo.

        Ogromna preporuka!

        P.S. Zašto se zove ‘Katedrale’, otkrijte sami!

         

         

        Tekst napisala: Ivana Mitić

        Preuzeto s Fejsbuk grupe Plavi krug književnosti